Gasolina

Äntligen hämtat bilen på verkstaden. Skönt att veta att den funkar som den ska igen, mindre kul för min plånbok dock. :( Plus att jag var tvungen att stanna till och tanka på vägen hem. Varför ska bensinen vara så dyr?! Längtar tillbaka till tiden i USA då bensinen var riktigt billig. Billig enligt svenska mått mätt iaf - mina vänner tyckte att den var riktigt dyr. :P En gallon kostade strax över 2 dollar. 2 ggr 7 kr är lika med 14 svenska kronor - ska vi dra till lite (och göra det lite enklare att räkna) så kostade fyra liter bensin 16 kronor. Det blir FYRA kronor litern!!! Good times!

Medan jag väntade på att grabbarna skulle bli klara med min bil så tog jag bussen till Kristianstad och promenerade runt lite. Hittade en fin kjol på Indiskan, men annars ingenting. Blev en latte på House of Bagels innan jag tog bussen tillbaka. Hade glömt ladda min iPod, so no music for this lady. :(

Låg en kallelse till arbetsförmedlingen och väntade på mig när jag kom hem. *suck* Hade varit mycket bättre om det var ett jobb som låg och väntade på mig. Är väl bara att leta vidare och ska jag vara ärlig så har jag inte sökt så värst många jobb (bara en 10-15 stycken). Ringde iaf till Hörby kommun och fixade så att jag får lön för de få timmar jag jobbade i julas och ett nummer till en person som kan hjälpa mig med arbetsgivarintyget. Hoppas verkligen att jag kan få ut någon sorts ersättning från a-kassan. Håll tummarna är ni söta! ;)

Nej nu blir det musik på högsta volym och sen fortsättning av mitt röjande/min städning. Har fått för mig att slänga allt som jag inte använder samt att rensa alla lådor och skåp. Fast vad ska man annars ha för sig när man är arbetslös? :P

Köpte förresten Sanning och konsekvens - den elaka versionen när jag väntade i Hörby. Förhoppningsvis så kommer den till användning i helgen.

xoxo
Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0