Snart börjar jag klättra på väggarna

Och det fortsätter att snöa här hemma.
Om man ställer sig och tittat ut genom fönstret så känns det nästan som om man hamnat i Narnia. Visserligen tycker jag om den filmen och visst är det fint med snötäcket som färgar allt vitt och oskuldsfullt.
Men ute är det kallt och man blir kall och våt av den dumma snön som idag når en upp en bit på vaden.
Far fick iaf tag i granne med traktor och kedjor som kunde ploga vår egna lilla väg fri från snö.
Förhoppningsvis så kommer jag någonstans imorron.
Har möte på arbetsförmedlingen klockan tre och tänker inte missa det. (Undrar lite vem som tycker att de är en bra tid att ha ett möte på förresten!)
Fast tanken på att pulsa in till bussen är inte allt för lockande.
Dagar som dessa kan man verkligen fråga sig varför man gick med på att flytta ut mitt i ingenstans.

Så idag har jag bara suttit hemma och degat. Börjar klia i fingrarna och känner att jag verkligen måste komma hemifrån snart! Har sökt en del jobb, målat naglarna, bakat en kladdkaka och varit ute och pratat med hästen och gett den hö.

Snart dags för ungsbakad lax med pressad potatis. Mums!
Sen har jag planer på ett riktigt varmt bad tillsammans med ett glas vin.

xoxo

Evelina

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag tycker det är lite mysigt med snö. Fast bara på kvällen när den inte smälter och håller på.

2009-02-13 @ 10:38:41
URL: http://lekodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0