Varvar ner och funderar

Har jobbat idag - ingen big deal. Fast har man bara gått hemma hela veckan och klättrat på väggarna så känns det riktigt skönt. Är lagom trött i benen - har varit full rulle hela dagen. Massa kunder i butiken hela dagen. Barnbidraget som bränner i plånböckerna kanske?

Min kollega upplyste mig om att de söker en hel del vikarier inom äldrevården i Lund. Fick numret till en person som jag ska ringa i början på veckan. För övrigt så ska jag jobba både måndag och fredag nästa vecka. Wiieee! Dessutom ska jag ju träffa mina älskade konfirmander på lördag. Har tyvärr inte kunnat vara med de senaste två gångerna eftersom jag varit tvungen att jobba. Enligt K så har de saknat mig och jag har saknat dem med. Ser dock inte riktigt fram emot att se Flugornas herre för tjugonde gången. Kan den utantill både framlänges och baklänges.
På vägen till bussen efter jobbet passerade jag Jack&Jones som sökte extrapersonal. Ska nog gå in där på måndag och höra om det är intresserade av kvinnliga sökande också - med tanke på att det är en klädesbutik för män. Worth a try dont u think?

Slutade senare än tänkt idag så hann inte gå inom Whoops fashion och titta på klänningen som jag funderat på i ca en vecka nu. Göra det på måndag kanske? Ska iaf inom Vero Moda och prova deras jeans-leggings. Har egentligen inte råd med att köpa kläder just nu med tanke på att jag är arbetslös, men de är så fina och behöver ju ett par byxor till. (Även om min garderob inte håller med - får inte in mer kläder i den.)

Gjorde ett snabbt stopp på Espresso House på väg mot bussen också. Eller snabbt och snabbt - tog ganska lång tid. Skickade lite sms och när jag tittade upp efter ett tag så såg jag att anledningen var att baristan stod och pratade med kunden längst fram i kön. Kunden i fråga var Anders Jansson - han som bland annat gjort Tiffany Persson från Staffanstorp i programmet Hipp Hipp. Tveksamt om han beställade en latte med hasselnöt. :P Frågade iaf inte.

Bussresan hemåt var rooooolig. Träffade Elin - som jag inte träffat på ett bra tag. Alltid spännande att få höra vad andra har för sig nuförtiden och vad de har för planer för framtiden.

Börjat få några läsare här på bloggen nu, men kommentarerna lyser med sin frånvaro. :( Kanske skulle börja skriva mer djupa och meningsfulla inlägg så ni har något att kommentera. Fast då tappar min blogg lite utav sin poäng. Skriver ju för min egen skull och just nu känner jag mig allt annat än djup, tyvärr. Wish I did tho.

Nu ska jag se vad det kan tänkas bli till kvällmat, sen en snabbstädning av badrummet och lite tvätt som väntar på att vikas. Efter det hade ett glas rött och en bra film inte suttit fel. 

Imorgon är det Internationell fest i Linderöds kyrka. Först en mässa med musik av Mundo folk. Efter mässan blir det provsmakning av mat från olika länder. Om någon är intresserad så börjar det klockan 11.00.

xoxo
Evelina

"When you smile when no one else is around - you really mean it."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0