Take chances and never have regrets...

Helgen har passerat som en tornado och det är redan onsdag. Även om jag gått omkring halva dagen och haft för mig att det bara var tisdag.
Stängde i fredags så åkte direkt hem och la mig framför tv:n och bara varvade ner. Fick inte mycket gjort på lördag förmiddag. Dessto effektivare var jag när jag väl kom in till stan. Hann till och med inom banken och aktiverade mitt kort, samt en snabb sväng inom systemet.
Efter mycket om och men blev det förfest hemma hos Emma innan vi åkte ner till Tingvalla och lyssnade på Joddla. Hade sett framemot en skönt berusad kväll, men tycktes inte spela någon roll vad jag drack för ingenting hände. Fast hade ganska kul åt A som efter två och ett halvt glas rödvin som hade jäst stod ganska vingligt på benen och var mer social än vanligt. Träffade en hel del gamla ansikten från förr, en riktigt trevlig överraskning.
Klockan tio på söndagen vaknade jag upp i Huaröd och åt en snabb frukost innan jag packade ihop mina grejor och fick skjuts tillbaka till Tollarp där bilen stod och väntade. Kanske ska påpeka att vi nästan var framme i Sönnarslöv när JAG upptäckte att A glömt kvar sin axelväska hemma hos E.
Väl framme i stan blev det ett antal varma, goa koppar te innan jag tog en snabb dusch och gjorde mig iordning. Sen var det min tur att glömma x antal saker. Så fick springa upp en gång till i lägenheten innan jag promenerade in till stan i den kalla blåsten för att träffa Macke. Efter en fet äcklig hambugare bar det äntligen ner till Tivoliparken där vi skulle se Magnus Betnér på Teatern. Tydligen var han sjuk, men hade som tur var vägrat ställa in. Tackar för detta! Showen var minst lika bra som när jag såg honom senaste i Malmö - om inte bättre. :)
På vägen till bilen (som stod i andra änden av stan) stannade vi till och fiskade upp varsin kaffe på House of Bagels. *mumma* Vet inte vad det var för fel på mig, men har varit helt off sen i just söndags och bilfärden mot Broby, med stopp i Knislinge var ett utmärkt exempel på detta. :S Ms föräldrar hade ingen O'boy hemma (att ha i kaffet) så fick bli te för min del. Mysig fika dock. Kvällen avslutades med Madagaskar 2. Vet inte om jag tyckte filmen var allt för bra, men om nåt så var den söt.
Vaknade först vid elva i måndags och sen bar det av till A ute i skogen för en ganska sen frukost - riktigt god var den iaf! :)
Idag har jag varit inne i stan och ätit lunch med Emelie - träffade Anders också. Var ganska längesen man såg någon av dem. Är lite dålig på det där med att hålla kontakten med folk, tyvärr.
Nästa stopp var på arbetsförmedligen. Skulle åkt in redan igår och skrivit in mig, men så blidde det icke. Nu är det iaf gjort. Vet inte riktigt om det gav något, men det får väl tiden utvisa. Fick iaf veta att jag eventuellt kan få a-kassa. Inte fulla beloppet, men lite är iaf bättre än ingenting. Nu ska jag bara fylla i en massa intyg och skicka iväg så får vi hålla tummarna.

Har precis kollat klart senaste avsnittet av 90210 och nu väntar min gigantiska tvätthög, en del kläder som MÅSTE strykas och sen en raid på mitt rum. Looks like hell if u ask me! Också var det de där intygen också. :(

Blir kanske en vända in till stan imorron. Fika någon?

xoxo
Evelina

"Nothing lasts forever, so live it up, drink it down, laugh it off, avoid all bull shit, take chances, amd never have regrets, because at one point, everything you did was exactly what you wanted"

 

Kommentarer
Postat av: Julia

Visste inte att du skrev blogg :-) Magnus Betnér var lika grym som vanligt. Skrattade så jag grät emellanåt! Att man lyckas. Du tyckte också han var bra ser jag :) Kramen

2009-02-05 @ 07:28:30
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0