Det är tuffa tider... för en del.

So.... Jag kom iväg!!
Dock inte till Önnstad som planerat. Ofta det blir som jag tänkt mig - inte.
Kom hela vägen till Tollarp iaf. :P Hela vägen hem till E. Både hon och jag var så trötta och slöa att vi bara låg och glodde på tv:n. Inte fel ibland det heller.
Träffade en Linderöds "påg" som kört fast i diket på vägen till Tollarp. Fick tyvärr ingen möjlighet att leka hjälte eftersom han redan ringt efter någon med traktor. So I took off.
Höll själv på att sätta mig ett antal gånger ikväll, men tar man det bara lugnt och fint så går det nästa bra. Haha... Kom ju hem till slut iaf.

Blir så less på att vara arbetslös och jag vet att jag inte är ensam om det. Det suger verkligen att vara född mellan 87 och 89 eftersom vi är så pass många som är födda då. Plus lågkonjunkturen som råder nu och inte gör saken bättre.
På min första möte på af sa det att det fanns jobb åt alla, bara inte samtidigt. U think!
Det må vara sant men att det just nu finns över 50 000 lediga jobb i Sverige är tveksamt. För vad räknas som jobb egentligen. Vissa av platsannonserna är för jobb som samplingspersonal för EN dag eller som säljare för underkläde och dyligt på hemmapartyn. Antar att jag trampar någon på fötterna när jag skriver detta, men jag anser att detta inte är riktiga jobb och inte borde få räknas in i statistiken.

Sorry about that, var bara tvungen att avreagera mig.

Nu ska jag ta och borsta tänderna och krypa ner i min nybäddade säng. :)
Upp tidigt imorron och åka till Lund och jobba. Ingen riktig höjdare, men ska bli skönt att få jobba lite. Tråkigt att  man inte får jobba mer bara.

Good night!

xoxo
Evelina

Well she was an american girl
Raised on promises She couldnt help thinkin that there
Was a little more to life
Somewhere else
After all it was a great big world
With lots of places to run to
Yeah, an d if she had to die
Tryin she had one little promise
She was gonna keep

American Girl - Tom Petty


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0