Sliskiga "gubbar" och mysig lördagsfrukost

Veckan har gått så sjukt fort och imorgon är det måndag IGEN! Önskar att tiden inte gick så fort... men antagligen kommer den att sakta ner så fort jag blir arbetslös. Kommer bli knäpp, kommer klättra på väggarna och kommer driva mina vänner och min familj till vansinne. Fast innan det spårar ur helt så har jag en veckas jobb kvar och efter det blir det några strötimmar då och då.

Imorgon är jag iaf ledig. Ska iväg och besikta bilen. Hoppas att den går igenom för jag har verkligen inte råd med en massa extra utgifter just nu. Fast med min vanliga tur så kommer den säkert att inte gå igenom. :( Borde lyssna på mor min och skaffa mig en bilmekaniker. Fast en snusikgt rik man hade iofs funkat precis lika bra - om inte bättre.

Var ute på Grand i fredags. Kan någon förklara för mig varför nästan inga ställen var öppna en löningshelg som det faktiskt var?! Hade faktiskt ganska kul iaf även om Grand är stället för alla 18-åringa tjejer (eller yngre för den delen också) och sliskiga äldra killar som inte förstår att tjejer faktiskt kan gå ut för att dansa och ha skoj med sina vänninor utan att känna ett behov av att bli antastade ute på dansgolvet. Vissa typer i fredags var ganska tragiska. Som denne man närmare 30 som tafsade och klängde på allt med ett par bröst och kramades och hälsade grabbigt på alla killar. Hur blir man så desperat?! En ursäkt vore kanske att han var full, but still!

A skrämde nästan skiten ur mig i lördags när hon väckte mig halv tolv. Hade somnat med iPoden igång och blev livrädd när hon la sin hand på min axel. Två timmar senare promenerade vi iaf iväg till Maxi i regnet och handlade frukost. Halv tre satt jag äntligen med ett glas juice i min hand och knaprade på en crossiant och åt fransbrödmackor med cream cheese och skinka med skagenröra. Mums!

Sen körde jag och A till Skopunkten och köpte superfina stövlar - för det har jag ju verkligen brist på, not! Väl hemma igen blev det massa te, kladdkaka och än mer te.

På väg hem från stan stannade jag till på Conny´s och köpte mig en smaskig pizza som smakade riktigt bra tillsammans med ett avsnitt av UB.

Nu ska jag gå och gräva lite i kylsåpet. Sugen på pasta. Mmmm... thats amore! Sen blir det till att tappa bort ett varmt, bubbligt bad och skämma bort sig själv lite.

xoxo

E



"Well, you should've called. I would'nt have answered, but you coulda left a message, which I would've quickly erased."
Hank Moody

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0