Back @ square one again

Myyyyyycket längesen jag skrev här sist. Och det har hänt en hel del också. Fast samtidigt känns det som om jag står och stampar på samma ruta fortfarande. Känns som om jag sitter fast och inte kommer någonstans.
Inte blir det bättre nu när lillasyster har fått fast jobb (på heltid dessutom) samt köpt en egen lägenhet som hon och pojkvännen flyttar in i nu till helgen.
Misstolka mig inte. Jag är enormt glad för min systers lycka och ännu stoltare över henne. Men jag då? Jag vill sååååå mycket, men ingenting händer. Kan inte jag också få lite flyt. Och med flyt menar jag inte att vinna ett antal miljoner och glassa rundor hela dagarna. Nöjer mig med ett hyfsat jobb där lönen är ganska hyfsat och kanske kanske en liten liten lägenhet.

Fan vad patetiskt det måste låta. Men är det för mycket begärt. Vill flytta in i en liten lägenhet där jag kan vara mig själv och göra precis vad jag vill och så vill jag plugga så jag kan få ett jobb som jag verkligen vill ha. För att sen flytta ihop med C och leva familjeliv. Kanske.
Tycker verkligen om killen, men det finns så mycket saker som jag vill/måste göra först. Jag svävar vidare på mitt rosa moln och hoppas att den där gyllene mellanvägen dyker upp nån gång på vägen.

Imorgon blir iaf en lång och spännande dag. Först jobb och sen utflykt. Är smått nervös och det pirrar i magen. Fast det är ett bra pirr. Längtar så sjukt mycket till imorgon.

Dags att stänga ner. Har lite att förbereda inför morgondagen och snart kommer päronen hem med en pizza med mitt namn på. Hoppas att ni får en trevlig helg. Uppdaterar på söndag mellan mina delade turer. Även om jag starkt misstänker att jag kommer somna så fort jag kommar innanför dörren här hemma.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0