Flyttaktuellt

Wow tiden har verkligen rusat förbi denna helgen. Har dock fått en hel del gjort trots allt.
Som ni vet var jag hemma om och fyllde bilen med kartonger och kassar i torsdags, sen körde jag in till stan och mötte upp med C som hjälpte mig att bära upp grejerna i lägenheten. Efter det körde vi och handlade frukost till dagen efter och tog en sväng inom BK och köpte kvällsmat. Väl hemma och mätta kom vi på att vi glömt köpa smör. Så det vara bara på med skor och jacka för en härlig kvällspromenad bort till Maxi.

Tyvärr hade jag bara lyckats få tag på en 80cm bred madrass att sova på så de kommande två nätterna sov vi inget vidare. Men igår var vi äntligen hemma och hämtade mina möbler. Pappa tog dem på sitt släp och vi tryckte in mer saker i både min och Cs bil. Far hjälpte oss att bära upp möblerna och körde sen hem... Uppdraget att sätta ihop möblerna föll på mig och mitt hjärta (mest mitt hjärta). Så nu är möblerna framme, lampan i hallen lyser som den ska och vi har sovit riiiiiktigt gott i natt.

C var dessutom helt underbar och bjöd mig på Rosegarden igår kväll. Smakade riktigt gott. Känner mig som världens mest lyckligaste tjej just nu. :)

Nu ska vi strax köra iväg och hämta ett bord som jag hittat på blocket.se. Sen har jag fortfarande en massa att packa upp... Men det får vänta tills nästa vecka, för ikväll kör vi hem till C. Måste tvätta så det finns rena kläder när F kommer hem imorgon. Kan knappt vänta på att få se trollungen igen. Hon är så underbar!

Sen har C en visning på huset imorgon. Så det blir till att plocka undan lite ikväll också. Håller tummarna för att han får huset sålt snart, men det verkar som om det eventuellt blir av denna veckan. Yes!

Nej dags att hämta bordet. Får skriva mer imorgon när C är på jobbet och jag klättrar på väggarna. Iofs ska jag antagligen till Väla och IKEA imorgon - vill ju inte vara vara hemma när mäklaren visar huset. Men har ju mobilt bredband nu så kan väl blogga i Ödåkra.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0