Ska bara....

Idag har jag hittills hunnit jobba, haft möte på jobbet, fått nycklarna till lägenhete och burit upp ett antal kartonger, varit på hemtjänsten och lämna tillbaka min nyckel (äntligen), stannat till och handlat.... OCH så har jag hämtat mitt mobila bredband som kom på posten igår. Sen körde jag hem för att lasta bilen med ännu fler kartonger, samt packa lite mer kartonger då det är en massa kvar.

Men när man väl kommer hem ska man bara....
- ta in posten
- kela med stackars katten som inte får gå ut än
- ta in tvätten som hängt ute sen igår

...och sen måste man ju packa upp och testa bredbandet innan man väl sätter igång med packningen.

Så nu sitter jag här och har precis installerat den lilla manicken, kollat mailen på jobbet och varit inne en sväng på fb. När jag ändå låter tiden springa iväg tänkte jag passa på att skriva ett inlägg här.

Kan ju tyckas att jag har en himla massa att packa, men faktum är att jag har så grymt ont om möbler. På inköpslistan står nu:

- byrå (gärna en malm i ek från IKEA)
- soffa (helst en lila med schäslong, men med min budget får vi väl se vad det blir till att börja med)
- barstolar (hittade ett jätte fint barbord på blocket.se som snart är i min ägo)
- hyllor (så jag har någonstan att göra av alla böcker, filmer och annat skit som jag tydligen äger)

Utöver möbler fattas det en hel del elektroniska prylar som microvågsugn, vattenkokare och dammsugar. Micro och vattenkokare kan man väl klara sig utan ett tag, men utan dammsugare?!
Fast det är klart, lillasyster flyttade ju hemifrån i höstas och hon har FORTFARANDE inte köpt nån ännu. De sopar golvet hemma i deras lägenhet. Hmm... Nej, en dammsugare kommer inköpas snarast möjligt i mitt hushåll.

Nej, om man skulle se till att få nåt gjort nurå. Pojkvännen hade nån utbildning efter jobbet och är antaligen i K-stad först runt sju tiden ikväll, så om jag sätter fart nu kan jag nog få riiiiiiktigt mycket gjort.

Kommer bli en riktigt härlig helg med flytt tillsammans med "gubben", konfirmander, lite jobb och en underbar sovmorgon på söndag. På måndag får jag äntligen se min lilla trollunge och tillbringa hela två kvällar med henne. Lycka!

<3

Frågan är bara om man ska ha två stycken bredvid varandra med tre eller fyra lådor eller en större med sex lådor....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0