Småland vs Smögen



Förutom att min arbetsdag (eller kväll) avslutades med en helt underbar kund som fick mig att febrilt leta efter ett speciellt hotell i helt fel stad - som han faktiskt bad om ursäkt för - så hade jag ett annat ganska minnesvärt samtal idag. Hade en kund som behövde ett nummer till ett företag med ett visst namn. Frågade honom vart i landet företaget skulle ligga - brukar underlätta om det finns många företag med liknande namn. Tydligen visste han inte riktigt, men det skulle ligga någonstans i Småland. Så jag utgick från en stad i mitten av Småland och gick utåt. Hittade företaget till slut. Mina geografiska kunskaper är kanske inte de bästa, men till och med jag vet att SMÖGEN inte ligger i Småland. Haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0