I Hate Sundays

I really hate Sundays! Har haft en helt underbar helg och då räknar jag även i fredagen när jag fick sjukskriva mig de sista timmarna och gå hem eftersom jag hade så ont i huvudet och mådde illa. I fredags kväll kom mitt hjärta hit. Han hade med sig mat som han lagade till och sen kröp vi upp i soffan och bara mös. Trodde att jag skulle vara först med att somna då jag knappt sovit natten innan jag eftersom jag mått så dåligt innan. Så fel jag hade, C somnade på soffan strax efter nio och gjorde inga protester när jag sa till honom att lägga sig. Han var så vacker där han låg i sängen och sov att jag hade svårt för att koncentrera mig på filmen som jag ville se.
Igår blev det en mysig (och ganska sen) frukost innan vi drog oss ner på stan för att ta en fika och köpa biobiljetter. Äntligen skulle jag få se Eclipse. Hittade ett par pjamasar på Cubus till liten också. Köpte med oss mat från House of Bagels och hyrde en film, sen körde vi hem igen, åt och myste tills det var dags att dra sig in till stan och biografen igen.

Från början hade jag inga stora förväntningar på Eclipse - speciellt med tanke på att jag inte tyckte att tredje boken var något vidare. Men eftersom mina vänner sagt att den var så bra så var mina förväntningar igår rätt höga. Med det sagt kan jag erkänna att jag blev besviken. Nåja, filmen var inte dålig, men inte vidare bra heller.

Idag har vi sovit bort halva dagen och sen parkerade vi oss tätt intll varandra på soffan och lät tiden rinna iväg. En sväng ner på stan för en fika nu på kvällen och sen var mitt hjärta tvungen att sätta sig i bilen och köra hem. JAG HATAR SÖNDAGAR! Såhär är det varannan söndag och jag vänjer mig aldrig. Vill inte låta honom åka. Så nu sitter jag här alldeles ensam i min lägenhet. Vet att jag borde uppskatta ensamheten medan jag har möjlighet att få vara ensam. Är bara svårt när den som får ens hjärta att slå är tvungen att åka hem och lämnar en ensam. Vem ska jag ligga och titta på tills jag somnar ikväll?

Nu ska jag se om jag kan gräva fram min regnjacka och ta mig en promenad i regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0