<3 Kicka Poo

Varit mycket den senast veckan, men idag har ändå varit den värsta dagen av dem alla. Kom upp ur sängen kl 08.40 och kelade lite med Kicka Poo. Det hann inte gå mer än tio minuter innan mamma och pappa kom inom dörren med vetrinären i släptåg. Jag visste att det skulle ske idag, men om det berodde på att jag var nyvaken eller vad det än var så var jag inte beredd. Det vad dags att avliva min älskade hund Kicka Poo. Jag var bara 11 år när vi körde upp till Småland för att hämta henne. Det var jag som hade valt ut henne och hon satt i mitt knä hela resan hem. Varenda rast jag hade i skolan använde jag till att ta mig hem och ta ut henne när hon var valp. Glömmer inte heller den gången hon låg på min mage och vi tittade på TV. Haha. Hon skulle antagligen slicka mig i ansiktet, men hon hade för hög fart och gav mig en blåtira istället för en puss.

Kicka skulle fyllt 12 år denna sommaren, men hon hade aldrig orkat leva så länge. Hennes muskler hade förtvinat och hon hade svårt för att gå - ännu svårare för att resa sig och hon kunde trilla ihop när som. Men hon var alltid glad till och med in i det sista. Hon kunde ligga och vifta på svansen och vifta med sina lång ögonfransar för att fånga ens uppmärksamhet. Kicka hatade regn och vatten och vägrade gå ut när det regnade och de var nästintill omöjligt att få henne att bada. Fast SNÖ (som jag avskyr) älskade hon att äta. Hon hade kunnat leva på höns-, katt- och hästskit. Har många minnen av en av mina bästa vänner, men det är en lättnad i hjärtat att hon äntligen fick somna in och vila. Men i mina ögon bränner tårarna av saknad. Är så enormt tomt i huset utan henne och jag fasar för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0