What a great day... for once

Passar på att skriva ett inlägg medan lillasyster ligger o sover. Snart dags att väcka henne så det kan bli lite frukost och så innan jag måste dra till jobbet.

Igår vaknade jag till den mest underbara synen någonsin. Öppnade ögonen och framför mig låg F och C och sov. De var så vackra att titta på att jag låg kvar en bra stund, fastän jag egentligen var tvungen att gå upp och köra till jobbet. Tillslut kunde jag dock slita mig och sen hade jag som vanlig problem med att hålla mig vaken under den timmeslånga bilfärden. Är rätt tacksam för det extrema regnet som gjorde att jag var tvungen att skärpa mig ytterligare.

Egentligen är det riktigt skönt att jobba helg eftersom det är lugnare på kontoret och att det i regel ringer mindre på jobbet. Lugnt var det, men det ringde mest hela tiden. Hade dock mkt trevliga arbetskamrater till sällskap - vilket underlättar. När det var dags att gå hem från första passet så kidnappade jag med mig E som hade glömt sin matlåda och inte bor i stan. Tanken var att vi skulle hem till mig och laga nåt att äta. Väl hemma snackade vi medan jag tog tag i disken och E hjälpte mig jaga de räliga bananflugorna med dammsugaren. Dock var det som vanligt obehagligt varmt i min lägenhet så vi drog ner på stan igen och satte oss på House of Bagels för att äta en god lunch. Efter det blev det lite shopping och sen köpte vi jordgubbar och satte oss utanför jobbet och fikade innan det var dags att börja igen.

Blev allt mer fyllesamtal ju mer klockan blev. Många som ville ha numret till sjukrådsupplysningen också - 1177 utan riktnummer för er som inte vet. Men tillslut var det äntligen dags att gå hem och utanför jobbet mötte lillasyster upp. Vi tog ett varv på stan, men vi båda kom fram till att det var på tok för mycket fulla ungdomar för att vi skulle vilja sätta oss nånstans och ta ett glas. Så jag köpte mat på Subway och lillsyster hittade ett stånd med thaimat och sen gick vi hem och åt. Efter det intog vi soffan och såg Julie och Julia. En ganska bra film, men som vanligt somnade jag. Lillasyster var tydligen inte bättre, för när jag vaknade kl 4 på morgonen låg även lillsyster och sov på soffan.

Nu blir det frukost och sen väntar jobbet. Önskar så att jag var ledig och kunde vara med på Fs födelsedagskalas.

Kommentarer
Postat av: Anna

köpte sådana på konsum i Degeberga igår, det var dock en stor besvikelse jämnfört med dem jag köpte i Frankrike. FÄrdigförpackade och nästan alla hade rötskador så det var bara att lämna tillbaka!

2010-07-21 @ 09:10:04
URL: http://lillavackraanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0